Вчора.
Механізми, які б поліпшили в Ужгороді обслуговування службами таксі,вчора визначали в Ужгородській міськраді на розширеній нараді за участю представників управління Укртрансбезпеки, Держспоживслужби, поліції, митниці, податківців та підприємців, які здійснюють перевезення пасажирів на таксі.
Як поінформував заступник міського голови Ужгорода Олександр Білак, наразі працюють 13 таких служб. Міський голова Богдан Андріїв навів і особисті приклади, і зі звернень до міської ради, із повідомлень у ЗМІ та соцмережах про те, що часто годі дочекатися машину за викликом, а коли й приїздить, то чимало випадків, коли авто у дуже поганому технічному стані, брудне і зовні, і всередині, водії неохайні, дозволяють собі смалити цигарки в салоні, хамовито спілкуються з пасажирами. Також дуже часто «таксують» водії на іноземних номерах («пересічники»), тоді як їм це категорично заборонено, при цьому ще й пасажир не може розраховувати на відшкодування від страхової компанії у разі ДТП.
Представник управління Укртрансбезпеки у Закарпатській області Сергій Кейс додав, що в більшості таксі немає інформації про вартість перевезення і вони не обладнані таксометрами.
А командир батальйону управління патрульної поліції в Ужгороді та Мукачеві Володимир Грубарь зазначив, що є чимало випадків, коли таксисти грабують пасажирів, перебувають у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння.
«Іноземці, які приїздять у наш готель, зіткнувшись із послугами таксі, просто відмовляються більше їхати і в наше місто, і в Україну та ще й друзям, знайомим про це розповідають», – поскаржився директор готелю «Прага» Олександр Салай.
Представники служб таксі нарікали, що кожен із водіїв – приватний підприємець, який зі службою укладає лише угоду про надання послуг, а на якій машині, зокрема, чи не з іноземною реєстрацією виїздить у кожен із рейсів, брудній чи впорядкованій – перевірити годі. Так само немає можливості проводити щоденні, перед виїздом, перевірки технічного стану машини і показників здоров’я водія.
Водночас посадовець Укртрансбезпеки розповів, що за результатами перевірок, рейдів, у тому числі спільно з поліцією, водіїв з іноземною реєстрацією штрафують за адмінправопорушення, у деяких випадках, за повторне протягом року сума штрафу складає до 85 тисяч гривень із конфіскацією транспортного засобу. А представник Закарпатської митниці ДФС у Віктор Іванусь наголосив, що у разі комерційної діяльності без реєстрації таким водіям доведеться сплатити 300% вартості розмитнення авто і такі прецеденти із судовими рішеннями вже є.
За результатами дискусії міський голова Богдан Андріїв дав доручення вивчити досвід міськрад Хмельницька, Івано-Франківська та інших міст, де прийняли рішення, якими визначили правила перевезення на таксі на території міста, які при цьому юридичні механізми і можливості впливу на якість перевезень. Також вирішили на сесійний розгляд депутатів підготувати звернення до Верховної Ради про прискорення прийняття законопроектів, які б дали такі механізми місцевим органам влади.
Вивчать і питання надання послуги з прийому документів на ліцензії, дозволи для таксистів, що робить Укртрансінспеція в Києві, через ЦНАП, – наразі їх надсилають через «Укрпошту», де не надають консультації з правильності підготовки пакету документів.
Представник однієї зі служб таксі поділився досвідом їхньої роботи і запропонував це колегам: візитки з його номером мобільного телефону роздають клієнтам для скарг і він приймає рішення про зняття водія з рейсу. Інші підприємці запевнили, що проведуть збори, розмови з водіями щодо якості і культури обслуговування. Домовилися також продовжити роботу з облаштування стоянок для таксі, для цього в Ужгороді визначено 12 місць.