Доцільність створення на Закарпатті опорних шкіл голова Закарпатської ОДА обговорив сьогодні (28.02) з керівниками районних управлінь освіти. Під час робочої наради зважувалися всі «за» та «проти» цієї реформи в освітній галузі. Як зазначалося, головна проблема, яка стоїть на заваді цьому процесу – відсутність фінансування.
Згідно з методичними рекомендаціями Міносвіти, опорні школи повинні мати відповідне оснащення, сучасне технічне забезпечення, якісний кадровий потенціал. У таких навчальних закладах мають бути створені максимально належні умови для учнів – починаючи з підвозу з навколишніх населених пунктів і завершуючи сучасним шкільним обладнанням. У Державному бюджеті на 2017 рік на це коштів не передбачено. Не має на ці цілі грошей і в обласному бюджеті. Крім того, як наголошувалося, на сьогодні єдиний нормативний документ, яким спеціалісти керуються при створенні опорних шкіл – постанова Кабінету Міністрів 2010 року.
- У всіх країнах на проведення реформ виділяються кошти. У нас на створення опорних шкіл наразі не передбачено ніякого фінансування, питання не врегульовано навіть законодавчо. На «голому» ентузіазмі перебудови не відбуваються. Результат таких реформ, як показує практика, нульовий, - зазначив Г. Москаль - На сьогодні створення опорних шкіл, як і у випадку з госпітальними округами, призведе лише до зміни назв навчальних закладів.
Разом з тим керівник краю підкреслив, якщо органи місцевого самоврядування знайдуть кошти на створення опорних шкіл та нададуть фінансово-економічне обґрунтування, він підпише відповідне подання до центральних органів влади.