На Закарпатті впроваджується пілотний проект із введення в експлуатацію історичного потягу на Боржавській вузькоколійці.
Міністерство інфраструктури України спільно із партнерами з Німеччини та Швейцарії, а також за підтримки Закарпатської облдержадміністрації, впроваджує пілотний проект із введення в експлуатацію історичного потягу Боржавською вузькоколійкою. У рамках проекту заплановано, що в серпні цього року з м.Гайворон (Кіровоградщина) на Закарпаття буде доставлений паровоз ГР-280, який двічі на тиждень, по п’ятницях і суботах, курсуватиме вузькоколійкою між Іршавою, Хмільником і Виноградовом. Паровоз тягтиме три пасажирські вагони і один вантажний для велосипедів, дрібного вантажу та організації громадського харчування. Усі вагони – місцеві, тобто з Боржавської вузькоколійки. Деталі пілотного проекту голова ОДА Геннадій Москаль обговорив із радником міністра інфраструктури України Себастіаном Тролле та головою громадської організації Міхаелем Шнеебергером.
– Пан Шнеебергер має досвід відновлення вузькоколійки в Румунії, яка стала одним із найпривабливіших туристичних об’єктів країни, – зазначає Г.Москаль. – Зробимо все можливе, щоб так само відновити й Боржавську вузькоколійку, а пілотний проект із курсуванням історичного потягу ГР-280 – тільки перша частина в реалізації цих планів.
Для довідки: Паровози серії «ГР» виготовлялися в Німеччині з 1947 по 1956 року в рамках репарації Радянському Союзу. На сьогодні в Україні збереглося всього кілька справних паровозів ГР, один із яких – на Колочавській вузькоколійці в Міжгірському районі. Ще кілька паровозів цієї серії встановлені в різних містах як пам’ятники.