Як відомо, з 1 червня в Україні згідно з постановою НКРЕ та рекомендацією Кабінету міністрів України відбулося підвищення тарифів на електричну енергію. З огляду на це у багатьох споживачів виникають питання, чи є способи економії електричної енергії. Одним з варіантів ощадливого споживання є зонні, або диференційовані, лічильники для обліку електричної енергії. Як вони діють – роз’яснює перший заступник генерального директора-директор з енергозбуту ПАТ «Закарпаттяобленерго» Артем Мартинюк.
Для обліку електричної нергії фізичні та юридичні особи можуть обирати для себе тип лічильника – дво- чи тризонний. Такі прилади обліковують електроенергію залежно від періоду доби. «Двозонні лічильники обліковують електроенергію за періодами часу: в години нічного мінімального навантаження енергосистеми (з 23-ї і до 7-ї години) коефіцієнт становить 0,7 (тобто, ви платите дешевше на 30%),), а в інші години доби – повний тариф, – розповідає Артем Мартинюк. – Тризонний лічильник працює так: 1,5 тарифу обліковується в години максимального навантаження енергосистеми (з 8-ї до 11-ї години і з 20-ї до 22-ї), повний тариф – у напівпіковий період (з 7-ї до 8-ї години, з 11-ї до 20-ї години, з 22-ї до 23-ї години), а 0,4 тарифу (40%) – в години нічного мінімального навантаження енергосистеми (з 23-ї до 7-ї години)».
Диференційні лічильники рекомендується встановлювати тим абонентам, які мають можливість переводити споживання енергозатратних приладів на нічний період доби (особливо це стосується мешканців приватних будинків). Приміром, на роботу вночі можна програмувати пральні чи посудомийні машини тощо, і навіть холодильник завдяки такому лічильникові вночі споживатиме на третину менше). Особливо ж вигідним в опалювальний період може стати нічний обігрів житла електроенергією.
Артем Мартинюк також уточнює, що для встановлення дво- чи тризонного лічильника не потрібно по-новому робити техумови на будинок чи іншу документацію, як цього боїться багато хто зі споживачів, достатньо звернутися до ПАТ «Закарпаттяобленерго» й написати відповідну заяву.
Власне з приводу всіх цих питань можна звернутися до Сервісного центру ПАТ «Закарпаттяобленерго», що розташований у с. Оноківці Ужгородського району. Також консультації можна отримати в Кол-центрі, звернувшись на багатоканальний номер 0-800-50-16-20 зі стаціонарних та мобільних телефонів на території України (дзвінки безкоштовні). Крім того, до Кол-центру можна звернутися за міським номером в Ужгороді (0312) 61-94-94, у цьому випадку дзвінки оплачуються згідно з діючими тарифами міського чи міжміського зв’язку.
Прес-служба ПАТ «Закарпаттяобленерго»