У місцевому Берегівському відділі поліції підтвердили, що в них заведена справа про крадіжку залізничних конструкцій. Проте злочинців поки що не знайдено.
Правоохоронці схильні вважати, що колію вкрали випадкові злодюжки, хоча вона – далеко не голка в сіні. Щоб її розкомплектувати й вивезти, потрібна група підготовлених людей, відповідна техніка. У поліції також кажуть, що причиною злочину може бути невизначеність власника. Поки що з’ясовують, чи колія перебуває на балансі Королівського депо, чи належить Затисянському хімзаводу. Можливо, питання власності вирішили просто – мовляв, хто скоріше вкрав, того й метал.
Голова селища Королево Павло Фабрицій переконаний, що власника виявити неважко. Але сучасна поліція цього не зробить. На жаль, каже він, реформування загнало правоохоронну систему на рівень повної бездіяльності. Групи швидкого реагування замість того, щоб виїжджати на місця скоєного злочину, «освоюють» навички колишньої ДАІ – спиняють машини на дорозі. Питаєш, яка причина зупинки, а він дивиться на тебе і не знає, що казати. Нарешті виправдовується: «Ауді» угнали». А ти не бачиш, що моя машина і близько не «Ауді»?! Крім того ліквідовано залізничну міліцію, яку готували фахово, кожен працівник «на автоматі» знав усі особливості залізничного господарства. Сучасна неспеціалізована поліція просто не готова до такої роботи.
Щодо самої колії, то її збудували в 1970-х, вона обслуговувала Затисянський хімзавод. Поки підприємство було власністю колективу, люди намагалися втримати його на плаву. За часів СРСР завод виробляв олійні фарби. Після розпаду Союзу почали скорочуватися замовлення з Росії, Казахстану, Прибалтики. І тоді започаткували випуск «туалетів», тобто наповнювачів для кішок і собак. Продукція користувалася шаленим попитом, оскільки бентонітові руди в цих краях відзначаються винятковими властивостями як найефективніші адсорбенти. Аж поки підприємством не зацікавився «інвестор», а конкретно – фірма, яка перебуває під контролем мультимільярдера Костянтина Жеваго. Він збирав прибутки, поки ще був дешевий газ. А з його подорожчанням із 2005 року мільярдер довів завод до банкрутства, люди втратили роботу, а обладнання і все, що має ціну, вивозилося з території.
І ось останні штрихи розбазарювання колись потужного підприємства – зникнення колії, якою колись вивозили продукцію, а згодом рештки заводу. Є припущення, що підлеглі мільярдера цю колію і вкрали. Поліція шукає…
Василь ГОРВАТ, газета
"Новини Закарпаття"