Про це розповів Микола Ясевич – в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС під час зустрічі із журналістами зі східних областей України, яка відбулась в Ужгородському прес-клубі, у рамках проекту «Просування реформ в регіони» програми Європейського Союзу «Підтримка громадянського суспільства в Україні».
За словами Миколи Ясевича, митна інфраструктура на території Закарпатської області включає 19 пунктів пропуску, 18 з яких розташовані на державному кордоні з Угорщиною, Словаччиною, Румунією та один пункту пропуску для повітряного сполучення в міжнародному аеропорту «Ужгород».
– Найбільше пунктів пропуску у нас із Угорщиною, їх 7. На другому місці по кількості пунктів пропуску – Словаччина. Із цією країною ми маємо 5 функціонуючих пунктів пропуску. Серед яких, наприклад: автомобільний – «Ужгород», пішохідний – «Малі Сельменці», залізничний – «Павлове». На третьому місці – Румунія, протяжність державного кордону з цією країною в Закарпатській області найбільша – майже 204 км. Здійснити оформлення вантажів, транспортних засобів, громадян є можливість у 3 пунктах пропуску із цією суміжною стороною. Тільки з Польщею, з якою ми маємо на Закарпатті 32,6 км спільного кордону, у нас немає пункту пропуску, хоча на нього є плани – «Лубня – Волосате». Місце визначено і розмови про нього йдуть на міждержавному високому рівні, – зазначив в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС.
– Як бачите, інфраструктура Закарпатської митниці ДФС досить розгалужена, пунктів пропуску багато, хоч не стільки, як це потрібно. Адже згідно з шенгенським законодавством на кожні 30 км кордону має бути пункт пропуску. Із чітким європейським вектором розвитку української економіки ми бачимо істотне збільшення та перенавантаження деяких пунктів пропуску. Наприклад, якщо середньоденна пропускна спроможність пункту пропуску «Тиса» 500 вантажних автомобілів, то зараз реально пропускається 620. Маємо перенавантаження в роботі пункту пропуску на 24%, – підкреслив Микола Ясевич.
За словами посадовця, зараз митниця стикнулась зі ще однією проблемою, яку нагально потрібно вирішувати – реконструкція існуючих пунктів пропуску. До прикладу, митні пости «Ужгород» та «Лужанка». – Закарпатська митниця наразі робить всі потрібні кроки, і все від неї залежне, щоб у максимально зжаті терміни здійснити реконструкцію цих митних пунктів пропуску та забезпечити відкриття нових. Зокрема, в планах на літо 2018 року є відкриття пункту пропуску «Велика Паладь – Нодьгодош» на території Угорщини зі спільним контролем українських та угорських служб, – підсумував Микола Ясевич.
ДФС у Закарпатській області