Підвищення ефективності управління видатками місцевих бюджетів». У його роботі взяли участь працівники фінансових структур об’єднаних територіальних громад Закарпаття, міст обласного значення, консультанти проекту Пульс, експерти.
Після вітального слова виконавчого директора ЗРВ АМУ І.Ревтія з доповідями перед учасниками практикуму виступили заступник директора департаменту фінансів – начальник бюджетного управління Закарпатської ОДА Наталія Боркулеш та начальник відділу аналізу і контролю використання місцевих бюджетів департаменту фінансів ЗОДА Анастасія Окапінська. Вони ознайомили присутніх з основними принципами формування та виконання місцевих бюджетів – їхньї дохідної та видаткової частин, розповіли про міжбюджетні трансфери, етапи бюджетного процесу. Окремою темою розмови став бюджетний календар – терміни формування та затвердження виконання місцевих бюджетів, програмно-цільовий метод бюджетування на рівні місцевих бюджетів, їхні правові засади та основні аспекти, використання медичної та освітньої субвенцій. Особливу увагу фінансистів органів місцевого самоврядування Н.Боркулеш звернула на новації сьогоднішніх підходів до формування бюджетів ОТГ на 2018 рік.
{g}
Змістовним та наповненим новацій був виступ А. Окапінської, яка розповіла учасникам практикуму про законодавче підґрунтя гендерного бюджетування в Україні та суть і принципи гендерно-орієнтованого бюджетування та управління коштами.
В дискусії взяли участь консультанти з бюджетних та економічних питань Офісу реформ ЗРВ АМУ Юлія Траньович та Павло Рябоконь, представники фінансових структур Ужгородської і Чопської міськрад, Іршавської та Полянської об’єднаних територіальних громад.
Наприкінці роботи практикуму його учасники прийняли Звернення до народних депутатів України, яке містить прохання врегулювання проблемних питань щодо бюджетного забезпечення територіальних громад у 2017-2018 роках, а саме: внести зміни до Державного бюджету України на 2017 рік щодо збільшення обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на 8 млрд грн (обсяг недофінансування станом на 01.09.2017 року), або провести взаємозаліки між підприємствами, що надають послуги ЖКГ та постачальниками енергоресурсів; залишити чинний механізм фінансування пільг ЖКГ через субвенцію з державного бюджету, і не передавати з 2018 року їх фінансування на рівень місцевих бюджетів та низку інших.
Закарпатське РВ АМУ