У понеділок, 27 листопада, напередодні 9-ї сесії облради своє засідання провела остання профільна комісія з питань розвитку бізнесу, виробничої інфраструктури, банківської діяльності та інвестицій під головуванням Андрія Андріїва. Участь в ньому також взяв заступник голови облради Петро Грицик.
На порядок денний винесено 3 профільні питання: про Програму економічного і соціального розвитку Закарпатської області на 2018 рік; про звільнення директора Закарпатського обласного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт; про Звернення Закарпатської обласної ради щодо необхідності відкриття залізничного сполучення за напрямком Рахів – Одеса – Рахів (зі змінами).
Окремо комісія заслухала питання, включене до порядку денного 9-ої сесії, про Програму фінансового забезпечення розвитку транскордонної співпраці місцевого самоврядування Закарпатської області на 2018 рік, доповідачем якого був начальник управління з питань розвитку місцевого самоврядування, міжнародних та регіональних зв’язків виконавчого апарату облради Василь Маковський.
Коли зайшла мова про поліпшення якості пасажирських перевезень залізницею, то тут зав’язалася конструктивна дискусія між членами комісії Романом Фурманом, Петром Добромільським, Олександром Кеменяшем та директором департаменту житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури ОДА Едуардом Маляром. Останній поінформував обласних обранців про те, що Укрзалізниця, як акціонерне товариство, в односторонньому порядку скорочує графіки рухів пасажирських потягів, які курсують з Ужгорода до Києва, мотивуючи їх нерентабельністю. Натомість, не реагує на неодноразові прохання про введення додаткових маршрутів (Київ-Ужгород-Київ), також не вирішує питання дефіциту проїзних квитків на пасажирські потяги зі сполученням між містами області та України, що призводить до соціальної напруги серед краян.
- Нині пасажирські потяги, що сполучають Закарпаття зі столицею та Львовом, є найбільш затребувані, особливо мешканцями віддалених гірських районів – Рахівщини, Тячівщини, Міжгірщини. Всі потяги практично на 100% без вільних пасажирських місць, що підтверджує рентабельністю рухів, - зауважив Роман Фурман. Його підтримав Петро Доброміський, який навів приклад того, як закарпатці систематично стикаються з проблемою придбання квитків на потяги.
- Департамент житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури ОДА разом з обласним депутатом Денисом Маном підготували на розгляд сесії звернення про стурбованість рішенням Укрзалізницею про введення графіка руху пасажирських потягів на 2017-2018 роки, яким передбачено відміну пасажирських потягів, що сполучають область з Києвом та Львовом, і призначенням курсування поїзду сполученням Ужгород-Лисичанськ. Натомість, відкоригувати розкладу руху поїзду №№ 29/30 сполученням Ужгород-Київ з врахування прибуття потягу в столицю о 08.00 год, - зазначив Едуард Маляр.
- Задля поліпшення якості пасажирських перевезень залізницею, створення для жителів Закарпаття, гостей та ділових партнерів регіону додаткових зручностей, запобігання виникненню соціальної напруги серед населення через позбавлення можливості своєчасно доїхати до столиці та інших міст України, забезпечення високого рівня комфорту і мобільності, сприяння туристичної привабливості краю – наша профільна комісія повністю підтримує звернення до Укрзалізниці про недопущення відміни курсування діючих потягів з Києвом та Львовом, відкриття нових залізничних сполучень зі східними регіонами, призначення щоденного курсування поїзду Ужгород-Київ-Ужгород та вирішити питання дефіциту проїзних квитків, - резюмував Андрій Андріїв.
Відтак, заслухавши слушні пропозиції, комісія одноголосно підтримала дане звернення до Укрзалізниці та до міністерства інфраструктури України Володимира Омеляна для вирішення зазначених проблемних питань.
На завершення комісія також розглянула питання, включені до порядку денного засідання 9-ої сесії облради, яка відбудеться 30 листопада 2017 року.
Прес-служба Закарпатської облради