Як зазначив директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Закарпатській області Василь Попадинець, передумовою її створення став той факт, що 90% усіх клієнтів, які звертаються за допомогою до центрів та бюро правової допомоги по всій Україні, потребують саме консультацій. За період діяльності системи БПД 1 мільйон 294 тисячі 640 громадян звернулося за правовими консультаціями, і лише 197 тисяч 139 осіб потребувало вторинної правової допомоги. Тож довідково- була створена з метою надання якісних правових консультацій фахівцями системи безоплатної правової допомоги.
Довідкова база функціонує за принципом відомої «Wikipedia», і дає можливість знайти відповіді на найактуальніші правові питання. Вся інформація в базі розташована таким чином, щоб знайти консультацію за певною тематикою було зручно та легко.
«Доступ до всіх правових консультацій бази є безкоштовним для користувачів платформи», - наголосив Євген Когутич, начальник ГТУЮ у Закарпатській області. Базою правових консультацій можуть користуватись як практикуючі юристи, студенти-правники, правозахисники, так і пересічні громадяни. Консультація сформована так, що відповідь буде зрозуміла усім. Наразі платформа налічує 1400 консультацій з різних галузей права: адміністративного, сімейного, трудового, цивільного, земельного та інших.
Павло Марамигін, начальник відділу забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації її надавачів Регіонального центру, експерт з питань забезпечення належного функціонування «WikiLegalAid» розповів, як формувалася та наповнювалася довідково-інформаційна платформа. Зокрема, за підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» проведено 21 тренінг за участі 420 працівників системи БПД, які удосконалювали навички користування базою, вчилися створювати нові правові консультації, оновлювати вже розміщену інформацію.
Скористатися базою правових консультацій може кожен охочий. Для цього слід увійти на сторінку
http://wiki.legalaid.gov.ua/, написати ключове слово або корінь слова та поставити знак*, або ж скористатися пошуком через структуру категорій, наприклад, за галуззю права.
Процес оновлення правових консультацій триває постійно; інформація, що міститься в базі, включає в себе і нові зміни в законодавстві, і зміни в судовій практиці. За її допомогою можна знайти вичерпну інформацію з правового питання, а також судову практику та зразки судових документів. Платформа містить і посилання на актуальну законодавчу базу, і практичні рекомендації від фахівців системи БПД.
Усе це відповідає реальним запитам клієнтів системи, які приходять до центрів та бюро правової допомоги у всіх регіонах країни, дає можливості для громадян отримати вичерпні правові консультації, що сприятиме посиленню правової спроможності та обізнаності громадян, інформують у Регіональному центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Закарпатській області.