Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

На Закарпатті визначили місця, які заборонені Законом для передвиборчої агітації

18 січня 2019 р., 08:25

Де на Закарпатті не можна проводити передвиборчу агітацію?

У семи містах Закарпаття, які увійшли до моніторингу ОПОРИ, визначили місця для розміщення друкованих матеріалів передвиборчої агітації. Серед визначених місць спостерігачі ОПОРИ виявили такі, які можуть не відповідати вимогам Закону України «Про вибори Президента».

Згідно із календарним планом підготовки проведення виборів, ще до 30 грудня місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування мали обладнати стенди, дошки оголошення у людних місцях для розміщення друкованих матеріалів передвиборчої агітації.

Комунікаційниця ОПОРИ звернулася із запитом на інформацію у 7 міських рад області – Ужгородську, Мукачівську, Берегівську, Іршавську, Виноградівську, Хустську та Свалявську із проханням надати рішення виконавчого комітету міської ради на виконання частини 4 статті 59 Закону України «Про вибори Президента», у якому є перелік визначених місць для агітації у місті.

В Ужгороді виконавчий комітет прийняв рішення 27 грудня 2018 року. В обласному центрі, згідно з документом, є три місця для розміщення інформаційних тумб та стендів, та 63 вулиці, де дошки оголошень можна розміщувати за конкретними адресами.

У Мукачеві рішення прийняли 28 грудня 2018, однак у Мукачівській міській раді запевняють, що виконавчий комітет не зобов’язаний такі рішення, тому наказ про відведення місць для агітації прийняв начальник Управління міського господарства. Відповідальним за обладнання місць агітації у Мукачеві визначили міське комунальне підприємство “Ремонтно-будівельне управління”.

Радниця з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА Тетяна Юзвяк коментує, що визначення питання про відведення місць для агітації саме управлінням виконавчого комітету не є порушенням закону, адже управління входить в систему органів місцевого самоврядування. Водночас в такого Управління мають бути наявні документи органу місцевого самоврядування (положення, рішення про делегування повноважень тощо), згідно яких на управління покладені функції з визначення місць для зовнішньої реклами, в тому числі визначення місць для розміщення передвиборної агітації.

У Хусті виконавчий комітет міської ради прийняв рішення 21 грудня 2018 року, конкретних адрес у рішенні не вказано. Лише зазначено, зокрема, про дозвіл розміщувати матеріали агітації на дошках оголошень та зупинках громадського транспорту.

У Виноградові виконком прийняв рішення 20 грудня 2018. Відзначимо, що у цьому місті виділили локацію для публічної агітації, тобто - для проведення заходів (місцевий будинок культури).

У Сваляві відповідне рішення було прийняте 13 грудня 2018, виконком відвів місця для встановлення тимчасових стендів для розміщення передвиборчих матеріалів за двома адресами. Виробничому управлінню комунального господарства м. Свалява доручили обладнати і встановити тимчасові стенди для розміщення матеріалів передвиборчої агітації у визначених місцях та провести їх демонтаж у встановлений законодавством термін.

«Ми бачимо, що у рішенні виконкому Свалявської міської ради №185 одне з місць для розміщення друкованої агітації визначено на будівлі Свалявської музичної школи, - зазначає координатор спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Закарпатській області Ярослав Гулан. - Але ж згідно із Законом «Про вибори Президента України» (част. 21 стаття 64) забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій державної та комунальної форми власності. Музична школа є муніципальним приміщенням, отже розміщення там агітації може суперечити Закону. Ми нагадаємо про це виконкому міської ради, а у випадку фіксації порушення вимог Закону повідомлятимемо у поліцію».

У Іршаві рішення прийняли 26 грудня 2018, у ньому йдеться про розміщення дошок оголошень у п’яти місцях, одне з них - на адмінбудівлі міської ради.

У Берегові також вирішили відвести фасад місцевого будинку культури для розміщення передвиборчої агітації. Розмістити дошку на фасаді доручили Управлінню міського господарства та благоустрою. Рішення виконавчий комітет Берегівської міської ради прийняв 27 грудня 2018 року.

Радниця з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА також звертає увагу на те, що надання дозволу на розміщення матеріалів передвиборної агітації на дошці оголошень, що закріплена на будівлі міської ради (фактично на будівлі органу місцевого самоврядування) та будинку культури (установі комунальної власності) є однозначним порушенням частини 21 статті 64 Закону України «Про вибори Президента України», тому органу місцевого самоврядування слід усунути вказане порушення і внесті відповідні зміни до прийнятого рішення.

Спостерігачі ОПОРИ відзначили, що у кількох місцевих радах області у рішеннях виконкому визначили і конкретні місця для встановлення агітаційних наметів. Як зазначає із цього приводу радниця з юридичних питань Тетяна Юзвяк, така практика визначення органами місцевого самоврядування місць для проведення агітаційних заходів справді існує. Проте Закон України “Про вибори Президента України” вимагає від місцевих органів влади та місцевого самоврядування лише визначити та встановити місця для розміщення дощок та стендів для агітаційних матеріалів. Така власна ініціатива щодо встановлення спеціально визначених місць для встановлення наметів має бути обгрунтована дотриманням правил благоустрою населених пунктів, запобіганням порушенню правил дорожнього руху тощо. Такі правила не повинні надавати переваги одним суб’єктам виборчого процесу перед іншими, не повинні встановлювати додаткові підстави для отримання права розмістити намет (погодження, дозволи), а найголовніше - не порушувати право громадян на мирні зібрання.

Як відомо, згідно із частиною 4 статті 59 Закону «Про вибори Президента України», місцеві органи виконавчої влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування не пізніш як за дев’яносто днів до дня виборів відводять місця та обладнують стенди, дошки оголошень у людних місцях для розміщення матеріалів передвиборної агітації.

ОПОРА нагадує, що відповідно до статті 212-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях громадянином тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи матеріалів політичної реклами підприємствами-розповсюджувачами реклами – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зазначимо, відповідно до частини 1 статті 57 Закону «Про вибори Президента України» передвиборна агітація розпочинається кандидатом на пост Президента України наступного дня після дня його реєстрації Центральною виборчою комісією і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем виборів. А відповідно до частини 4 цієї ж статті передвиборна агітація у період виборчого процесу поза строками, встановленими у цій статті, забороняється.

За коментарями звертайтеся:


Ярослав Гулан, координатор спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Закарпатській області

тел.: 0 97 644 66 39, 0 99 031 98 62

e-mail: [email protected]

Ольга Беца, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Закарпатській області

тел.: 0 50 230 95 96

{g}

Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: [email protected]
Розробка сайту: Victor Papp