Найбільш масштабну за територіальним охопленням і використанням різних типів агітації провели Порошенко, Тимошенко і Ляшко.
Кандидати в президенти Петро Порошенко, Юлія Тимошенко та Олег Ляшко проводили в лютому найбільш масштабну за територіальним охопленням і використанням різних типів агітації передвиборну кампанію, також досить активні були Анатолій Гриценко та Андрій Садовий, повідомляють у громадянській мережі Опора.
"Кілька кандидатів на пост президента України мають практичну можливість зловживати адміністративними ресурсами на національному та місцевому рівнях, але поєднання посадової та агітаційної активності кандидата на пост президента України Петра Порошенка є найбільш проблематичним. Чинний глава держави має чітко розмежувати посадову діяльність і ведення передвиборної агітації", - йдеться у звіті організації.
За даними громадянської мережі, в лютому Володимир Зеленський концентрувався на зовнішній рекламі та агітації в інтернет-ЗМІ, кандидати Руслан Кошулинський, Олександр Вілкул, Юрій Бойко, Сергій Тарута проводять активні кампанії в окремих регіонах України.
Найменш помітні в проведенні агітаційних заходів Юлія Литвиненко, Сергій Носенко, Сергій Кривонос, Роман Насіров, Олександр Мороз, Олександр Данилюк, Микола Габер, Інна Богословська, Володимир Петров, Віталій Купрій, Аркадій Корнацький, Віталій Скоцик.
Спостерігачі Опори в лютому фіксували наявність зовнішньої агітації в усіх регіонах України з боку шести кандидатів: Порошенка, Тимошенко, Ляшка, Садового, Гриценка і Зеленського. Ці ж кандидати були найактивнішими в компоненті агітації в інтернет-ЗМІ.
У лютому активізувалася агітація з використанням наметів на вулицях і поширення через них партійних газет та інших друкованих інформаційних матеріалів. Таку форму активності використовували штаби Порошенка, Тимошенко, Гриценка, Садового, Ляшка і Кошулинського.
Також фахівці Опори звернули увагу на скандал із передвиборної сіткою - підкупом виборців за державний рахунок.
"У лютому ЦВК роз'яснила питання підкупу виборців і особливість залучення громадян до проведення агітації на користь кандидатів. Згідно з цим роз'ясненням, розпорядники виборчих фондів кандидатів мають право укладати з виборцями виключно безоплатні угоди на проведення передвиборної агітації. Зате допускається відшкодування виборцям витрат, пов'язаних із проведенням агітації (транспорт, проїзд, витрати на телефонний зв'язок і т.д.)", - зазначають автори звіту.
При цьому, на їхню думку, роз'яснення ЦВК не містить "реалістичних механізмів контролю за законним характером відшкодування витрат громадянам, залучених до проведення передвиборної агітації".
"Без ефективної системи контролю та верифікації таких виплат, справжньої звітності юридичних осіб-підрядників розпорядників виборчих фондів під сумнів можуть бути поставлені розслідування фактів підкупу виборців. Це пов'язано з тим, що на законодавчому та підзаконному рівнях поки не існує інструментів попередження надання незаконної вигоди виборцям під видом компенсацій витрат на логістику агітаційної діяльності. Опора вважає за необхідне переглянути чинне роз'яснення ЦВК з залученням широкого спектра експертів у сфері виборів і фінансової діяльності", - резюмують автори.
Раніше повідомлялося, що в Маріуполі напали на агітаційні намети. Невідомий порізав ножем дві конструкції, після чого втік.
Нагадаємо, жителям Києва та 14 областей України через анонімні телефонні дзвінки запропонували отримати гроші в обмін на голосування за одного з кандидатів на пост президента України.