Що таке медіаграмотність, для чого і, взагалі, чи потрібно бути медіаграмотним про це дізнавались учасники тренінгу “Практична медіаграмотність для бібліотекарів", які обслуговують етнічних угорців. Сучасні мас-медіа, їх вплив, подекуди несвідомий, на нашу свідомість, різні форми пропаганди та маніпуляції, які покликані керувати нашими рішеннями та діями, а головне, як захистити себе від цього – це ключові теми, які обговорювалися під час тренінгу. Практичні вправи та наочні приклади допомагали учасникам розвивати критичне мислення, застосування якого просто необхідне при споживанні будь-якої інформації.
Як розпізнавати маніпуляції під час передвиборчих кампаній та як зробити свідомий і, саме головне, особистий вибір, учасники тренінгу навчались за допомогою практичного заняття з перевірки фактів “Не вір - перевір" (IREX), яке провелаВікторія Замула, працівник ІРЦ “Вікно в Америку” при Закарпатській ОУНБ ім. Ф. Потушняка. А Євгенія Напуда, завідувачка науково-методичного відділу та PR-менеджер головної книгозбірні краю поділилася навичками безпечного користування соціальними мережами та їх використання як платформи для створення власного інформаційного контенту.
Значна частина тренінгу була приділена тому, що сучасна бібліотека може запропонувати своїм користувачам для фоhмування медійної грамотності та розвитку критичного мислення, адже медіаграмотність це не забаганка, а необхідність для кожної свідомої особистості.
Тренінг відбувся в рамках проекту “Local voices. Global changes" (медіаграмотність для національних меншин), який реалізовує ІРЦ “Вікно в Америку” у співпраці з Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за сприянням Посольства США
Любов Толстова, керівник ІРЦ “Вікно в Америку”