Сьогодні, 13 жовтня 2020 року, за ініціативи Управління туризму та курортів Закарпатської ОДА та Громадської ради при Закарпатській ОДА, під головуванням заступника голови облдержадміністрації Ольги Травіної, проведено «кругли стіл» на тему «Безпека туристів у Карпатах».
Учасники круглого столу, а це представники: Управління туризму та курортів, Громадської ради при Закарпатській ОДА, Управління ДС України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області, ГО «Закарпатське обласне товариство охорони природи», Управління лісового та мисливського господарства Закарпатської ОДА, Управління Держпраці у Закарпатській області, обговорили готовність області до відкриття гірськолижного сезону в Карпатах.
Так, за інформацією Управління ДС України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області, з початку 2020 року було здійснено 1 229 виходів і виїздів, пов’язаних з профілактичними обстеженнями об’єктів і територій та проведення інструктажів туристичних груп. По виявленим недолікам керівникам суб’єктів туристичної діяльності надавались пропозиції для усунення порушень вимог безпеки та поліпшення протиаварійного стану об’єктів та безпеки на гірськолижних трасах.
З початку 2020 року підрозділами ГПРЧ АРЗ СП здійснено 223 виїзди на пошуково-рятувальні та аварійно-рятувальні роботи, під час яких було врятовано 241 особа, з них надана долікарська медична допомога 176 потерпілим. Загинули в гірській та лісовій місцевості Закарпаття - 6 осіб .
Учасниками круглого столу було обговорено причини аварійних ситуацій, та визначено, що ними стають суб’єктивні фактори, основними з яких є: недооцінка небезпеки, яку приховують у собі гори, неуважність, переоцінка власних можливостей, недисциплінованість і неорганізованість учасників, недосвідченість туристів та керівника групи, прийняття неправильних рішень.
З метою недопущення виникнення надзвичайних ситуацій з туристами та мінімізації наслідків при їх виникненні, було встановлено, що необхідно:
1. Створення для туристів інформаційно-безпекових центрів на базі гірських пошуково-рятувальних підрозділів.
2. Вирішення питання з операторами мобільного зв’язку щодо встановлення додаткової мережі веж-ретрансляторів мобільного зв’язку для забезпечення надійного зв’язку в місцях туристичної активності.
3. Надати пропозиції до центральних органів виконавчої влади щодо обов’язковості страхування туристів перед виходом в гори.
4. Підтримка роботи телефонних “гарячих” ліній для приймання, ведення обліку, звернень та скарг туристів, надання необхідної інформації з питань туризму, виклику допомоги.
5. Забезпечення обстеження гірсько-лижної інфраструктури перед початком зимового туристичного сезону.
6. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи через засоби масової інформації та соціальні мережі щодо правил поведінки громадян на туристичних об’єктах, у рекреаційних зонах.
7. Організація лавинних навчань для працівників туристичної галузі, активних туристів та рятувальників, обстеження та впорядкування шляхів активного туризму.
8. Продовження роботи з розроблення та облаштування регіональних туристичних маршрутів.
Прес-ценр ОДА