Про це йшлося на зустрічі представників команди "Пізнай Ужанську долину" та очільниками новостворених територіальних громад Ужанщини. Спочатку присутнім презентували проєкт. Керівниця проєкту Людмила Сюзева повідомила, що його мета — сприяти промоції та покращенню туристичної привабливості Ужанської долини через створення краєзнавчих культурно пізнавальних продуктів. Окрім створення 10 унікальних маршрутів для самостійних подорожей (серед них як автомобільні, так велосипедні та пішохідні), буде видано сувенірний набір листівок українською та англійською мовами. Самі ж маршрути будуть озвучені та завантажені на платформу міжнародного мобільного додатку izi.travel.
Керівник ГО «Асоціація фахівців туристичного супроводу Закарпаття» Олександр Шершун у презентації продемонстрував локації маршрутів по окремим територіальним громадам, які екскурсоводи планують внести у перелік.
“Для окремих територіальних громад є гарна нагода за допомогою відомих і так би мовити “розкручених” точок розповісти і про менш популярні, але які теж заслуговують на увагу і можуть стати гарними туристичними магнітами”, — сказав він.
Присутні голови територіальних громад висловили свої бачення та дали конкретні поради щодо об’єктів як природної та культурної спадщини, так і важливих точок у гастрономічному плані, які варто внести у маршрути. Зокрема, заступник голови Баранинської сільської ради Сергій Когутич зазначив, що цілком підтримує дану ініціативу і запропонував допомогу керівництва громади. Адже вже зараз у цьому напрямку, завдяки реалізації одного з проєктів, громада має конкретні напрацювання, якими готова ділитися.
“Цей проєкт допоможе збільшити туристичну привабливість громад Ужанської долини і дуже потрібний в якості просвітницького як візитерам чи туристам, так і місцевим жителям, які зможуть більше дізнатися про культуру, визначні пам'ятки, традиції даної місцевості. Адже місцеві жителі є носіями локальної культури та формують ідентичність території. По-третє, даний проект здатний об'єднати зусилля влади, бізнесу та громадськості у питаннях розвитку туризму, збільшення кількості візитерів, створення нових туристичних продуктів, послуг і, як наслідок, створення нових робочих місць та зростання доходів для підприємців, сплати податків у місцеві бюджети”, — вважає Олександр Коваль, експерт з туризму, керівник "Турінформ Закарпаття".
На думку присутніх, на фоні пандемії COVID-19 ще тривалий час будуть популярні такого виду екскурсії: окремий індивідуальний туризм або ж невеликими групами.
Проєкт «Промоція історико-культурної та природної спадщини Ужанської долини через формування нових партнерств і створення спільних продуктів» реалізовує громадська організація «Щасливі діти» у партнерстві з ГО «Асоціація фахівців туристичного супроводу Закарпаття» за підтримки Українського культурного фонду.
Пресслужба ГО “Щасливі діти”