Податкова звітність з ПДВ:
Пункт 49.4 ст. 49 Податкового кодексу України доповнено абзацом другим, в якому для всіх зареєстрованих платників ПДВ визначено обов’язок подання звітності до контролюючого органу виключно в електронному вигляді, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису підзвітних осіб. При цьому подання декларацій з ПДВ в паперовому вигляді з 1 січня 2015 року не передбачено.
Податкові накладні:
Відповідно до змін, внесених до ст. 201 Податкового кодексу України, скасовуються податкові накладні на паперових носіях. Зокрема, встановлюється норма, згідно з якою платник ПДВ зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних:
З 01.01.2015 р. усі податкові накладні (незалежно від суми ПДВ в одній податковій накладній) підлягатимуть реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді (відповідні зміни внесено до п.11 підрозділу 2 розділу XX ПКУ).
Реєстрація платників ПДВ:
Обов’язковій реєстрації платниками ПДВ з 01 січня 2015 року підлягатимуть лише особи, у яких загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищуватиме 1 млн. грн. без врахування ПДВ.
База оподаткування ПДВ:
З 01.01.2015 р передбачається встановлення мінімального рівня бази оподаткування ПДВ: 1. для товарів/послуг – ціна придбання таких товарів/послуг; 2. для необоротних активів – балансова (залишкова) вартість за даними бухгалтерського обліку. У разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи зі звичайної ціни. Зазначені норми не стосуються товарів/послуг, ціни на які підлягають державному регулюванню, а також газу, що постачається для потреб населення.
Електронне адміністрування ПДВ: З 01 січня 2015 року запроваджується нова система електронного адміністрування ПДВ. Розділ V Податкового кодексу України доповнено статтею 2001, яка забезпечуватиме автоматичний облік в розрізі платників податку сум ПДВ:
- зазначених у виданих та отриманих податкових накладних, які зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних;
- сплачених при імпорті товарів;
- перерахованих платником податків на рахунки системи електронного адміністрування (РСЕА) з власного поточного рахунку у вигляді поповнення, а також залишки коштів на - таких, що дають право на виписку податкових накладних.
На РСЕА зараховуватимуться кошти з власного поточного рахунку платника ПДВ, а
- суми, необхідні для збільшення суми ПДВ, на яку латник ПДВ має право видати податкові накладні;
- суми, необхідні для сплати узгоджених податкових зобов’язань якщо коштів на РСЕА для цього недостатньо;
- суми ПДВ, отримані від покупця товарів при оплаті готівкою або при проведенні бартерних операцій;
- суми ПДВ, нараховані за результатами операцій, передбачених п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України.
Використовувати кошти з РСЕА можна лише для перерахування податкових зобов’язань до бюджету або на спецрахунок сільгосппідприємства.
Відділ обслуговування платників податків Мукачівської ОДПІ