28 липня в Ужгородському прес-клубі відбулося засідання з приводу проекту рішення виконкому Ужгородської міськради "Про тарифи на міські пасажирські перевезення", згідно з яким планується на найближчій сесії збільшити тариф на міські пасажирські перевезення до 4,00 грн.
З журналістами зустрілися громадські правозахисники Віталій Грегор та Наталія Майстренко.
В. Грегор зауважив: "Завтра виконком планує розглянути питання щодо чергового підвищення тарифів до 4 грн. На жаль, влада упродовж останніх місяців не вжила якихось заходів для поліпшення якості перевезень за результатами громадських слухань.
Мешканці спостерігають жахливу картину – відсутність якості, порушення графіків руху та кількості транспорту на рейсах та інше. Питання залишається відкритим – як до влади, так і до перевізників. Ми не бачимо круглих столів, кроків влади до змін, бачимо знову тільки спробу нав'язати тариф, нічим не обґрунтований".
"Ми звернулися також до очільника Закарпатської ОДА з проханням посприяти тому, щоб виконком утримався від поспішних рішень, які абсолютно не на часі, - каже Віталій Грегор. - У результаті, засідала міжвідомча комісія з тарифної політики, яка рекомендує відкласти розгляд питання на місяць. Справедливе ціноутворення, контроль за послугами з перевезень – цього ми не спостерігаємо, тому говорити про якість не приходиться".
Безкарність перевізників породжує той сервіс, який маємо", - впевнений В. Грегор. За його інформацією, у сусідніх обласних центрах тариф – 3-3,5 грн, але санітарний стан автобусів, графік руху значно кращий, ніж в Ужгороді, працюють і контролери. Тому перше питання до влади – коли будуть вживатися заходи для покращення якості послуг.
Наталія Майстренко розповіла: "Я щойно із засідання комісії. Були присутні лише 3 перевізники, які розмовляли мовою шантажу. Це, на жаль, в Ужгороді звичний діалог між перевізниками і громадою. Ми, як представники громади, не маємо важелів впливу на несанкціоновані, необґрунтовані рішення. Поки вирішуємо справи у судах, міська влада встигає навіть двічі підвищувати тарифи. Цього року ухвалою суду була зупинена одна із спроб передчасного підняття тарифу до 4 грн, але і далі тривають спроби підняти вартість проїзду".
"В Ужгороді після 8-ї години громадського транспорту не існує. У Львові, до прикладу, є нічні маршрути, на них діє подвійний тариф, але вони рухаються цілу ніч! Ми, звичайно, менше місто, але ж боремося за відновлення звання туристично привабливого міста, а отже слід налагодити інфраструктуру. На жаль, муніципальні органи упродовж останніх 5 років показали нам повну неспроможність не тільки контролювати підпорядкованих йому контрагентів, а і своє комунальне підприємство. Воно є пожирачем коштів, але жодну із своїх послуг не виконує. Проблема у неспроможності влади – вона не застосовує засобів впливу на перевізників, не співпрацює і з громадськими активістами та волонтерами".
Ужгородський прес-клуб