У кожній третій публікації регіональних друкованих ЗМІ джерелом інформації є власний кореспондент. У 20% випадків — офіційні особи. Такими є результати моніторингу тридцяти популярних друкованих видань у десяти регіонах України, яке провів Інститут масової інформації.
Кількість матеріалів на основі інформації від власкорів дуже різниться в залежності від регіону. Так, в луцьких друкованих ЗМІ таких публікацій 59%, в харківських — 47%, тоді як у чернівецьких і запорізьких по 15%, а дніпровських — лише 8%.
Прес-релізи як джерело інфомації найбільше використовують ужгородські (52% матеріалів) та чернівецькі (27%) видання. В середньому по Україні — 12,2%.
Перепости з соцмереж в друкованих виданнях використовують вкрай рідко — лише 1,6%. Для порівняння, у регіональних онлайн-видань цей показник 6,1%. Також майже не користуються інформацією з російських ЗМІ (0,2%) та інших іноземних видань (0,2%).
Серед інших джерел інформації у газетах також є коментарі експертів (4,2%), сайти офіційних структур (4%), інші місцеві ЗМІ (3%), очевидці (2,9%).
Варто зазначити, що у 16% матеріалів джерело інформації не вказано взагалі, тобто тобто в цих новинах порушений стандарт достовірності.
Детальніше про розподіл джерел інформації по регіонах — на інфографіці від ІМІ.
Нагадаємо, раніше ІМІ опублікував результати аналогічного дослідження по регіональних онлайн-виданнях.
Моніторинг провів Інститут масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.
В рамках моніторингу досліджували джерела інформації усіх матеріалів з 30 регіональних друкованих видань десяти регіонів України (Вінниця: “Вінницька газета”, “33 Канал”, “РЕАЛ”; Дніпро: “Днепр Вечерний”, “Наше місто”, “Зоря”; Запоріжжя: “МИГ”, “Суббота плюс”, “Панорама”; Луцьк: “Волинь-нова”, “Вісник і К”, “Волинська газета”; Одеса: “Одесская жизнь”, “Вечерняя Одесса”, “Слово”; Ужгород: “Новини Закарпаття”, “РІО”, “Панорама”; Полтава: “Зоря Полтавщини”, “Коло”, “Полтавський вісник”; Харків: “Вечірній Харків”, “Время”, “Слобідський край”; Херсон: “Новий день”, “Вгору”, “Гривна”; Чернівці: “Молодий буковинець”, “Погляд”, “Час”), що вийшли з 20 по 26 червня 2016 р. включно
Інститут масової інформації