Це набагато більше, ніж за відповідний період роботи ради минулого скликання і становить майже 40% від загальної кількості рішень, прийнятих протягом усіх 5 років діяльності ради попереднього скликання», - підкреслив очільник облради Михайло Рівіс.
Можливо Вам здасться, що починати з цього підбиття підсумків першого року діяльності Закарпатської обласної ради VІІ скликання та свого перебування на посаді голови – не зовсім доречно, але не говорити про них – лицемірство. Адже ці реалії стали випробуванням як для кожного мешканця України, так і для органів державної влади та місцевого самоврядування. Вони змушують представників усіх рівнів влади тверезо підходити до визначення пріоритетних напрямків діяльності та необхідності максимально ефективно використовувати суспільні ресурси.
Депутатському корпусу обласної ради за цей рік не раз доводилось складати іспит на здатність виважено та оперативно реагувати на виклики часу, як на приклад, під час нищівного градобою влітку цього року чи осінньої повені. І тому основним нашим спільним здобутком, я вважаю, є консолідація навколо найбільш важливих для життєдіяльності області та України питань, не зважаючи на особисті політичні вподобання, фракційну приналежність та амбіції. Трохи більше року тому, 1 грудня 2015, коли ви, мої колеги, довірили мені посаду голови обласної ради, я наголошував, що основним своїм завданням бачу об’єднання усіх депутатів для ефективної роботи на благо нашого краю та його мешканців і думаю, що можу з чистою совістю сказати: завдяки нашим спільним зусиллям і вашій підтримці – це вдалося.
А щоб не бути голослівним, наведу деякі цифри: за перший рік роботи обласна радаVІІ скликання провела чотири сесії, зараз триває п’ята. Загалом відбулося дванадцять пленарних засідань, на яких ухвалено 533 рішення. Це набагато більше, ніж за відповідний період роботи ради минулого скликання і становить майже 40% від загальної кількості рішень, прийнятих протягом усіх 5 років діяльності ради попереднього скликання.
Із загальної кількості прийнятих нами рішень – 192 рішення (36%), стосувалися підтримки різноманітних депутатських запитів, 46 рішень (8,6%) – затвердження регіональних програм і 49 рішень (9,19%) – внесення змін до чинних програм.
35 рішень стосувалися заслуховування звітів відповідальних виконавців обласних галузевих програм. Слід відзначити, що розгляд звітів про хід виконання регіональних програм і про результати їх виконання на пленарних засіданнях – це нова практика, покликана забезпечити реалізацію контрольної функції з боку депутатського корпусу.
Крім того, з початку нашої діяльності було прийнято 45 рішень про направлення Звернень Закарпатської обласної ради до центральних органів державної влади щодо різноманітних питань життєзабезпечення області та покращення рівня життя її мешканців. З жалем вимушений констатувати, що переважна більшість цих Звернень не знаходять належного відгуку на рівні офіційного Києва, який обмежується листами-роз'ясненнями про те, що піднімати це питання не на часі або про те, що їх не можливо вирішити до проведення конституційної реформи системи місцевого самоврядування.
Однак обласна влада протягом цього часу не сиділа склавши руки в очікуванні на допомогу від столиці, а робила все можливе для розв’язання поточних проблем і вирішення стратегічних завдань. Завдяки тісній взаємодії та високому рівню координації роботи обласної ради і обласної державної адміністрації можна виділити наступні п’ять здобутків нашої діяльності:
- закладена міцна основа для створення інвестиційної привабливості області: -затверджено відповідні регіональні програми; - проведено інвестиційний форум «Закарпаття – бізнес в центрі Європи», в якому взяли участь 39 представників іноземного дипломатичного корпусу; - максимально акумульовано фінансові ресурси для приведення у належний стан дорожньої інфраструктури області; - зроблено конкретні кроки в напрямку розбудови пунктів пропуску на державному кордоні, відновлення діяльності Комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Ужгород» та запровадження державно-приватного партнерство в різних сферах економіки.
- інтенсивний розвиток туристичної галузі та орієнтація на збереження природних багатств краю: - на виконання відповідних програмних документів цього року в Ужгороді було проведено перше засідання Ради туристичних міст та регіонів України; - здійснюється співпраця в напрямку комплексного розвитку туризму Карпатського Єврорегіону; - робиться все можливе для популяризації туризму та рекреаційно-оздоровчої сфери нашого краю, що вже принесло перші результати, адже за даними опитування проведеного компанією TNS до Дня Незалежності України Закарпаття цього року визнано найпривабливішою областю для туризму; - системно вирішується питання впровадження енергозберігаючих технологій, протипаводкових заходів, берегоукріплення, раціонального використання лісових, надрових і водних ресурсів;
- поглиблення транскордонної співпраці на рівні окремих адміністративно-територіальних одиниць сусідніх держав Європейського Союзу: - у травні цього року підписано угоду про співпрацю між десятьма регіональними органами самоврядування в басейні річки Тиса; - керівництвом Європейського об’єднання територіального співробітництва ТИСА спільно з представниками Закарпатської і Саболч-Сатмар-Березької областей проведено робочі зустрічі у Брюсселі та Братиславі; - нещодавно погоджено понад 20 проектних пропозицій розроблених Європейським об’єднанням територіального співробітництва ТИСА для подання на конкурс Європейської комісії; -затверджено чотири різні програмні документи, які містять план спільних дій нашого краю з областю Боршод-Абауй-Земплен (Угорщина), Пряшівським і Кошицьким самоврядними краями (Словацька Республіка), округом Верхня Франконія (Німеччина); -продовжують підтримуватися тісні робочі та дружні стосунки з областями Саболч-Сатмар-Берег, та Гевеш Угорщини, Підкарпатським воєводством Польщі, краєм Височіна та Пардубіцьким краєм Чеської Республіки, Марамурешським та Сату-Марським повітами Румунії, Каунаським районним самоврядуванням Литовської Республіки;
- захист соціально-економічних інтересів територіальних громад і мешканців області: - введено мораторій на вирубку лісів у межах природно-заповідного фонду місцевого значення Закарпатської області та на передачу в приватну власність земель державної власності сільськогосподарського призначення, що знаходяться за межами населених пунктів Закарпатської області; - робиться все можливе для забезпечення інтегрованого та збалансованого розвитку усіх територіальних громад області; -розробляються, приймаються та фінансуються відповідні регіональні програми спрямовані на комплексне і збалансоване вирішення основних питань в медичній, освітній та соціальній сферах життя; - програма «Турбота» спрямована на надання матеріальної підтримки окремим категоріям громадян, зокрема, учасникам АТО і важкохворим.
- належна увага до актуальних потреб Збройних сил України та правоохоронних структур області: - затверджено та частково профінансовано обласні програми щодо надання шефської допомоги військовим частинам, які розташовані на території області, підвищення спроможності та поліпшення умов несення служби у відділах прикордонної служби на українсько-угорському, українсько-словацькому, українсько-польському та українсько-румунському державних кордонах, Програму матеріально-технічного забезпечення підрозділів територіальної оборони, які формуються в зоні територіальної оборони № 4 (Закарпатська область) та Регіональну програму боротьби з контрабандою, організованою злочинністю та корупцією на 2016 – 2020 роки.
Щодо роботи безпосередньо обласної ради, як представницького органу краю, то серед здобутків варто згадати про наступне:
якісно новий Регламент роботи обласної ради VІІ скликання та Положення про постійні комісії і президію обласної ради: вони були прийняті завдяки зусиллям робочої групи, до якої увійшли фахівці від усіх депутатських фракцій ради. Сам процес розробки цих документів був тривалим і доволі складним, але кінцевий результат був того вартий. А сама практика створення подібних робочих груп, яка зарекомендувала себе виключно позитивно, має бути продовжена і надалі;
зміцнення авторитету та підвищення статусу депутатів обласної ради: активна робота депутатського корпусу, яка проявляється у великій кількості нормотворчих ініціатив, постійному використанню таких інструментів депутатської діяльності, як запити і звернення та участі у найбільш важливих заходах, що відбуваються в області та державі; - включення депутатів до складу робочих груп, створених для вирішення найрізноманітніших завдань на кшталт розробки законопроектів, розвитку підприємництва та вирішення інших стратегічних питань, а також до складу міжнародних делегацій; - зростання значення профільних депутатських постійних комісій обласної ради, як органів, на які покладено контрольну функцію; - запровадження принципу пропорційного розподілу коштів між депутатами для наданням допомоги важкохворим в рамках програми «Турбота»;
відкритість обласної ради та прозорість її діяльності: - врахування громадських ініціатив і першочергових потреб населення; - неухильне виконання вимоги закону щодообов’язкового оприлюднення результатів поіменного голосування в день голосування; -завчасне оприлюднення проектів рішень, які вносяться на розгляд ради за ініціативи голови обласної державної адміністрації та своєчасне оприлюднення прийнятих рішень обласної ради; - прийняття Плану діяльності Закарпатської обласної ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2016 рік і розробка відповідного Плану на наступний 2017 рік; - постійне інформування населення про підготовку і проведення сесій та роботу депутатського корпусу у міжсесійний і міжпленарний періоди;
робота в напрямку впорядкування та зміцнення матеріальної бази територіальних громад сіл, селищ, міст Закарпатської області: на виконання рекомендацій профільних постійних комісій та президії виконавчим апаратом ради продовжується робота з інвентаризації об’єктів нерухомого майна, які належать комунальної власності та оформлення правовстановлюючих документів на них; - проводиться аналіз фінансових показників діяльності комунальних підприємств, заснованих обласною радою та напрацьовуються відповідні пропозиції щодо оптимізації їх мережі; - здійснюється контроль за відрахуванням до обласного бюджету відповідної частини чистого прибутку обласних комунальних підприємств та надходжень від догорів оренди; - розроблено та внесено на розгляд депутатського корпусу низку проектів рішень, спрямованих на підвищення ефективності використання майна, що належить до комунальної власності;
розвиток горизонтальних і вертикальних зв’язків з іншими органами місцевого самоврядування: - покладено початок співпраці з Івано-Франківською та Полтавською областями; - підтримуються постійні контакти з іншими областями України, які входять до Карпатського Єврорегіону – Львівською та Чернівецькою, зроблено перший крок до відновлення роботи Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові обласної ради; - розглянуто і вирішено по суті понад 300 звернень, які надійшли від сільських, селищних, міських і районних рад області протягом звітного періоду.
Ось таким видався наш перший рік діяльності. Можливо, щось можна було зробити краще, а щось робити взагалі було не варто. Але не помиляються тільки ті, хто нічого не робить. Зараз основне не збавляти набраних обертів, адже проблеми мають тенденцію до накопичення. Ми повинні постійно пам’ятати про сподівання, які покладаються на нас мешканцями краю. Разом, пліч-о-пліч, своїми зваженими рішеннями ми повинні зробити Срібну Землю лідером серед областей України.
Звісно, я зосередився виключно на найбільш загальних відомостях про те, що було зроблено. Можливо, у когось з присутніх викликає подив, або навіть обурення відсутність конкретних цифр і показників зростання економіки чи обсягів бюджетного фінансування, переліку всіх програмних заходів і повної звітності щодо їх виконання. Однак, усі конкретні дані наведено в матеріалах до звіту, які був заздалегідь оприлюднений та розданий депутатському корпусу, - зазначив голова облради Михайло Рівіс.
Відтак, річний звіт очільника облради депутати підтримали більшістю голосів та «нагородили» виступаючого гучними оплесками.
Прес-служба Закарпатської облради