Зокрема, зазначається, що обласна рада з її структурами та депутатським корпусом продовжили цілеспрямовану роботу на виконання повноважень представницького органу місцевого самоврядування. Це зумовило впливове і кероване вирішення нагальних питань економічного і соціального розвитку області, соціального захисту населення, забезпечення належного рівня функціонування і діяльності об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, використання природних, трудових, фінансових ресурсів регіону. Важливим аспектом у цьому було першочергове ухвалення рішень щодо повноцінного функціонування установ галузей освіти, охорони здоров’я, соціального захисту та ін.
«Конструктивна депутатська більшість і надалі несе відповідальність за втілення заходів Регіональної стратегії розвитку Закарпатської області на період до 2020 року, плану її виконання та напрямків діяльності. Спільними зусиллями вдалося забезпечити реалізацію цілого ряду пріоритетних завдань, передбачених також Програмою соціально-економічного і культурного розвитку Закарпатської області на 2019 – 2020 роки та іншими галузевими програмами, які сприяли і сприятимуть сталому розвитку Закарпаття. Протягом звітного періоду на пленарних засіданнях прийнято 18 обласних програм.
На сьогодні ефективними є діючі 76 регіональних цільових програм, які ухвалили депутати за весь період діяльності, а також визначили Порядок їх обговорення, затвердження, моніторинг та звітування. Ці документи, насамперед, окреслюють основні напрямки спільної роботи обласної ради та облдержадміністрації», – наголошується у звітному документі.
До 33 обласних програм вносились зміни та доповнення, у 10 випадках, відповідно до затвердженої депутатами системи звітування, заслуховувались інформації про виконання тих програмних документів, термін дії яких закінчився торік.
Відтак, саме прийняття різногалузевих програм та здійснення контролю за їх виконанням дає можливість в обласному бюджеті передбачити кошти на вирішення, у першу чергу, питань соціального спрямування. Тому невід’ємною умовою реалізації будь-яких програмних заходів є фінансування, тобто успішна реалізація бюджетного процесу, що є чи не найголовнішим у діяльності ради.
У звіті М.Рівіс констатує, що загалом дієвість місцевого самоврядування значною мірою залежить від його матеріальної та економічної бази: це і кошти місцевого бюджету, і комунальна власність. Та наголошує: «З метою підвищення контролю за діяльністю комунальних підприємств, установ та закладів в обласній раді діє Наглядова рада Комунальної установи «Управління спільною власністю територіальних громад» Закарпатської обласної ради з числа депутатів ради. Тому питанням ефективного використання комунального майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, як і дотепер, приділяється значна увага. Рішень із зазначеної тематики прийнято 73, понад 25 % від загальної кількості ухвалених за аналізований період».
Виконавчий апарат облради