Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

Медичні реалії у краї

17 листопада 2014 р., 08:40

Якою буде наша медицина

До вашої уваги «Коаліційної угоди» партій,які пройшли у Верховну Раду України згідно, якої прийдеться жити закарпатцям.
Реформа медицини, які основні новації чекають закарпатців:


1. Структурна реорганізація системи медичного обслуговування, для чого необхідно:
1.1. Створити Центр реформ в системі охорони здоров’я, максимально залучити до його
фунуціонування представників громадянського суспільства;
1.2. Стимулювати розвиток первинної медико‐санітарної допомоги: лікарі повинні мати
відповідний рівень професійних знань та досвід, отримати прозорі механізми
фінансової мотивації;

1.3. Забезпечити реалізацію принципу вільного вибору пацієнтами лікаря та створити
рівні права для медичних закладів усіх форм власності, розвивати лікарське
самоврядування;

1.4. Реорганізувати структуру Міністерства охорони здоров'я відповідно до європейських
норм та принципів. Позбавити відомство невластивих йому функцій (закупівлі,
утримання медичних та освітніх закладів тощо);
1.5. Забезпечити держзамовлення на підготовку фахівців у медичні галузі.
2. Якісна та доступна медицина

2.1. Інвентаризація і паспортизація медичних закладів, створення реєстрів: медичних
працівників, медичних закладів, медичних препаратів з референтними цінами,
медичного обладнання з референтними цінами, медичних протоколів.
запровадження ліцензування медичної діяльності;

2.2. Створення єдиного простору медичних закладів всіх форм власності та
підпорядкування. Розвиток телемедицини та охоплнення широкосмуговим
Інтернетом усіх медичних закладів. Запровадження єдиного інформаційного
простору для збору, обробки та прогнозування клінічних та фінансових даних,
створення єдиного реєстру пацієнтів та їх медичних даних;
2.3. Запровадження для обов’язкового використання клінічні протоколи з переліком
послуг та розмежуванням рівнів. Запровадження розрахунку вартості послуг;
2.4. Здійснення переходу на фінансування на основі подушного нормативу виконання
послуг та пролікованого випадку на засадах DRG (diagnosis‐related group, клініко‐
споріднені групи) та заздалегідь встановлених тарифів у межах запланованих обсягів.
Розробка національного класифікатора DRG;
2.5. Запровадження інтегрованої медичної допомоги, сприяння добровільній інтеграції
закладів у лікарсько‐госпітальні об’єднання з можливістю подальшої спеціалізації
лікарень‐учасниць корпорації (медико‐соціальні заклади, хоспіси і т.д.); 27
2.6. Самоврядування та автономність медичних закладів шляхом надання статусу
неприбуткових підприємств закладам охорони здоров’я через прийняття рішення
відповідними органами місцевого самоврядування та затвердження нових статутів,
укладення договорів на медичне обслуговування;
2.7. Створення умов для вільного доступу постачальників усіх форм власності на ринок
гарантованих державою медичних послуг. Запровадження спільних рамкових вимог
та умов до постачальників всіх форм власності. Створення умов для закупівлі
органами місцевої влади послуг у приватних постачальників всіх форм власності;
2.8. Поетапне запровадження обов’язкового державного соціального медичного
страхування (єдиний канал постачання медичних послуг) та розвиток добровільного
страхування;

2.9. Зняття заборони на зменшення кількості медичних установ;
2.10. Затвердження військової медичної доктрини.
3. Формування системи забезпечення і підтримки якості медичної допомоги передбачає:
3.1. Забезпечення розробки та прийняття у відповідності до міжнародних вимог та
запровадження стандартів медичної допомоги (клінічних протоколів) на основі
науково‐обґрунтованої медичної практики (доказової медицини), забезпечення їх
систематичного перегляду;
3.2. Запровадження системи контролю якості медичної допомоги для закладів охорони
здоров'я. Залучення громадських організацій (об’єднань споживачів, пацієнтів,
професійних (фахових) медичних організацій, медичних працівників) до оцінки якості
медичної допомоги. Створення Асоціації для контролю за впровадженням та
дотриманням клінічних протоколів та захисту прав пацієнтів.

4. Здійснення раціональної фармацевтичної політики на макро‐ та мікрорівні, для чого
необхідно:
4.1. Переглянути національне законодавство щодо забезпечення фізичної та економічної
доступності основних лікарських засобів;
4.2. Переглянути Національний перелік основних життєво важливих лікарських засобів та
виробів медичного призначення з включенням до його складу доведено ефективних
та безпечних препаратів. Національний перелік використовувати як базовий в рамках
програми державних гарантій забезпечення населення медичною допомогою, при
розробці стандартів, протоколів лікування, клінічних керівництв. На основі
Національного переліку розробити та запровадити формулярну систему
медикаментозного забезпечення як організаційний та економічний інструмент
постачання і використання ефективних лікарських засобів;
4.3. Забезпечити професійну підготовку керівників органів та закладів охорони здоров’я в
сфері менеджменту у відповідності до сучасних вимог;
4.4. Заборонити рекламу лікарських засобів;
4.5. Реформувати систему державних закупівель лікарських засобів, відповідно до
європейських норм та принципів, що включає електронізацію закупівель, прямі
закупівлі вакцин та лікарських засобів безпосередньо у виробника та інші методи.

Визначити 2015 рік транзитним роком для здійснення реформи закупівель вакцин та
лікарських засобів за кошти державного бюджету України та провести закупівлі ліків
та вакцин через міжнародні агенції: ВООЗ та ЮНІСЕФ із залученням фахівців USAID.
5. Здоровий спосіб життя та громадське здоров’я.
5.1. Забезпечення пріоритетності оздоровлення, фізичної культури. Популяризація
здорового способу життя, культури здоров’я, ранньої діагностики хвороб. Заборона
реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв;
5.2. Використання інструменту соціальної реклами в засобах масової інформації для
популяризації здорового способу життя;
5.3. Створення належної інфраструктури для занять фізкультурою і спортом через
податкове стимулювання бізнесу та розвиток державно‐приватного партнерства;
5.4. Стимулювання розвитку екобезпечних технологій та посилення просвітницької
діяльності серед населення щодо вимог екологічних норм і стандартів;
5.5. Розроблення та впровадження системи громадського здоров’я «Україна 80+», з
метою збільшення тривалості життя громадян України.

transkarpathianews.net


Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: [email protected]
Розробка сайту: Victor Papp