Оскільки одне із питань порядку денного стосувалося реалізації медичної реформи на Закарпатті, зокрема процесу підготовки медзакладів до її другого етапу.Інформувала директор департаменту охорони здоров’я ОДА Єлизавета Біров. Вона серед іншого сказала, що з 1 квітня 2020 року всі спеціалізовані заклади охорони здоров’я переходять на нову модель фінансування. Національна служба здоров’я України фінансуватиме медичну послугу, а все інше– місцеве самоврядування. Повідомила, що оголошено про пакети медичних послуг, за якими заклади охорони здоров’я можуть контрактуватися (27 пакетів). Кожен заклад охорони здоров’я (залежно від того, які медичні послуги надає у себе) може вибрати собі відповідний пакет, але має ще й відповідати вимогам пакетів. Також розповіла про окремі труднощі у діяльності медиків у зв’язку із браком досвіду роботи з персональним комп’ютером тощо. Наголошувалось і на тому, що у Закарпатській області пізно розпочався сам процес підготовки до другого етапу медичної реформи.
Михайло Рівіс у ході обговорення питання зауважив, що депутатів цікавить загальний стан реформування, обласні заклади. Наприклад, до обласної ради надходять листи від спеціалізованих медзакладів, якою буде їхня доля, яких заходів треба вжити, щоб вплинути на ситуацію тощо.Обговорення було довгим і дискусійним, у якому взяли участь: Грицик П. В., Шніцер Р.І., Паканич Ю. А., Скрип В.В., Ледида О. О., Шекета А. А., Русин В. П., Туріс І. Ю., Добромільський П. П., Куцина І. М., Кеменяш О. М.Голова профільної комісії обласної ради з питань охорони здоров’я Роман Шніцер зокрема наголосив, що підтримує на 100% медичну реформу, яка задекларована відповідними законодавчими актами. Однак Закон України «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» (№6327) прийнято ще у 2017 році і вводився в дію з 1 січня 2018 року поетапно, за цей час змінювалися економічні показники, валовий внутрішній продукт. А цифри закладалися на початку!
Масштаби недофінансування галузі охорони здоров’я становлять 300%. У законі спочатку було співфінансування, потім його забрали. Тому, мовив Р.Шніцер, треба прийняти зважене рішення на цьому пленарному засіданні.На переконання заступника голови профільної комісії Василя Скрипа ситуаціє є критичною, а тому депутат вніс пропозицію звернутися до вищих керівних органів державної влади щодо відтермінування медичної реформи, продовження фінансування по субвенції, можливо, до кінця року.Михайло Рівіс підтримав ініціативи колег-депутатів та запропонував, окрім цього, дати доручення підготувати розпорядження про робочу групу з питань підготовки до впровадження медичної реформи в області та подати на розгляд депутатів обласної ради розгорнутий аналіз із широкого спектру проблемних питань реформування охорони здоров’я в області та пропозиції з їх вирішення.У підсумку цим документом рекомендовано керівникам комунальних некомерційних підприємств охорони здоров’я Закарпатської обласної ради забезпечити реалізацію заходів медичної реформи, передбачених Законами України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», у підпорядкованих їм закладах.Також вирішено звернутися до Кабінету Міністрів України щодо збереження до кінця 2020 року медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для визначення раціональної моделі закладів охорони здоровʼя в Закарпатській області.
Прес-служба облради