Текст коментаря
Ваше ім'я
Код з малюнка:
Зберегти Скасувати

Ректор УжНУ - про підсумки навчпльного року, колектив та випускників

8 липня 2016 р., 14:56

Розповів про все

Роблять все, аби випускники з гордістю говорили про виш.

Багато хто схильний вважати, що липень в університетах – пора суцільних канікул, відпусток і відпочинку. І глибоко помиляється - бо ще не встигли студентські аудиторії «розрядитися» від напруги після захисту дипломних робіт та випускних іспитів, як поспіла пора вступної кампанії.

Про попередні підсумки минулого навчального року та особливості цьогорічного вступу у переддень його початку розмовляємо з ректором Ужгородського національного університету, доктором медичних наук, професором Володимиром Смоланкою.

- Пане Володимире, чим минулий навчальний рік в УжНУ відрізнявся від попередніх?

- У цьому навчальному році УжНУ масштабно відмітив своє 70-річчя. У рамках цього свята студенти здійснили наймасовіший похід на Говерлу, проведено численні наукові конференції, флешмоб, концерти, міжфакультетські змагання з приготування бограчу , висаджено сакурову алею. Було проведено урочисте засідання Вченої ради, на яке приїхала рекордна кількість гостей з багатьох країн світу, що свідчить про ріст авторитету УжНУ.

Рік пройшов під знаком продовження імплементації Закону України «Про вищу освіту». Суть закладених у цьому законі змін полягає у створенні найбільш сприятливих умов для функціонування вищих навчальних закладів на засадах їхньої автономії та поєднання освітнього процесу з наукою та виробництвом. Мета ж наша – підготовка конкурентноспроможних у світі фахівців, вільних, амбітних, мотивованих молодих людей.


Саме з цією метою продовж минулого навчального року ми системно працювали над тим, аби перейти на нові спеціальності і тепер маємо можливість готувати бакалаврів з 65 фахових дисциплін. Ліцензовано також аспірантуру з 16 спеціальностей на 350 місць.

Інший напрямок – зменшення навчально-аудиторного навантаження на викладачів, що потребувало внесення змін до навчальних програм. Якщо раніше середнє навантаження складало більше 800 годин, зараз не більше 600 . Відтепер викладачі мають можливість більше часу займатися науковою і методичною роботою, підвищувати власний фаховий рівень, а студенти - більше працювати самостійно, оскільки питання якості знань жодним чином не знімається. У відповідності до європейських стандартів та вимог чинного законодавства ми здійснили перехід на нові магістерські програми збільшивши термін навчання з 1 до 1,5-2 навчальних років та розширили перелік навчальних дисциплін, які пропонуються студентам на вибір, і заснували кафедру військової підготовки, створивши для студентів умови для отримання військового звання офіцерів запасу.


Оскільки УжНУ позиціонує себе, як міжнародний університет, у якому уже навчається більше 450 студентів з 16 країн світу, минулого навчального року ми активно розвивали міжнародну співпрацю, вступивши у дві авторитетні міжнародні організації - «Європейську асоціацію університетів» та «Асоціацію ректорів Дунайського регіону». Це робиться для полегшення наукових зв’язків, академічної мобільності, отримання міжнародних грантів. У підсумку 70 наших студентів уже проходять семестрове навчання в університетах Польщі, Угорщини, Словаччини, Румунії, Італії та Литви. Загалом впродовж року ми підписали 12 нових білатеральних угод, підписаних з Карловим університетом (м. Прага), університетами міст Пардубіце (Чехія), Порту (Португалія), Орадея (Румунія), Нові Сад (Сербія), Латвійським університетом (м. Рига) та Литовським університетом наук про здоров’я, Ніредьгазьким коледжем (Угорщина), факультетом фізики, математики та інформатики університету ім. Я. Коменського (м. Братислава), греко-католицьким теологічним факультетом Пряшівського університету (Словаччина). Даний напрямок й надалі буде розвиватися, адже географічне розташування, європейська ментальність наших земляків та зацікавленість партнерів спонукають поглиблювати співпрацю.

Ще один фактор – фінансова діяльність. Ми працювали над збільшенням надходжень, особливо до спеціального фонду, оскільки коштів для розвитку вишу та поліпшення побутових умов студентів достатньо не буває… Поступлення до спецфонду у 2015 році, у порівнянні з 2013, зросли в 1,5 рази і становили 96 млн. грн. У цьому році на основі конкурсної процедури ми вперше розмістили частину вільних коштів, отриманих за надання платних послуг, під високий відсоток (21% річних) на депозитному рахунку державного банку. Отриманий відсоток від депозиту уже склав більше мільйона гривень. Значну частину цієї суми ми спрямували на надбавку до заробітної плати більш як 100 викладачів, які були найкращими за даними рейтингу, який відображає їх науково-педагогічну діяльність. Окремо стимулюємо науковців за опубліковані статті у наукових журналах, облікованих у базі Scopus, що підтримує рейтинг університету та сприяє нашому міжнародному визнанню.


У цьому році ми вперше почали проводити державні закупівлі за електронною системою публічних закупівель Prozorro. Ця інформація абсолютно відкрита, у нас немає жодних секретів. Також ми вперше за багато років провели капітальні ремонти гуртожитків і будемо цю роботу проводити і в подальшому, щоб забезпечити студентам не тільки якісні освітні послуги, а й достойні умови проживання та відпочинку.

- Як готувалися в УжНУ до цьогорічної вступної кампанії? Які новації очікують абітурієнтів?


- Цьогорічна вступна кампанія починається 11 липня. На її перебіг суттєво впливають два фактори. Перший – це посилення конкуренції між вузами, зокрема й з іноземними, які дедалі активніше змагаються за українських студентів. Другий – поглиблення несприятливої демографічної ситуації в Україні, яка призвела до зменшення числа випускників шкіл і сягнула критичного мінімуму. У 2004 році наші школи закінчило 526 тисяч дітей, у 2012 році - 329 тисяч, у минулому – 230 тисяч. Цього року в Україні є лише 210 тис. випускників. Звісно, це відображається на кількості абітурієнтів, зменшується й кількість місць державного замовлення. Аналізуючи сайти різних університетів, звернув увагу на те, що майже всі залишають інформацію про кількість студентів дво-трирічної давності. Це, на мій погляд, пов’язано з тим, що велика частина з них втратили до 30-40% кількості студентів. На щастя, не стосується нас. Дані фактори вимагають від нас проведення цілої низки заходів, спрямованих на підвищення привабливості нашого університету, що ми й намагалися робити.


Уся необхідна інформація розміщена на нашому офіційному сайті www.uzhnu.edu.ua і я запрошую усіх абітурієнтів проглянути й проаналізувати усе, що цікавить. Тут ви знайдете вичерпну інформацію про факультети та навчально-наукові підрозділи університету, спеціальності, умови навчання та наукової роботи, студентської творчості, практику, багатовимірне позааудиторне життя студентів та умови проживання, правила прийому документів та зарахування.

Для зручності вступників ми започаткували подачу консультативної інформації про правила прийому документів у відеоформаті. Крім того кожен факультет має свій окремий розділ на сайті, який також допоможе вам отримати необхідну інформацію про ту чи іншу спеціальність, організацію навчання та студентського дозвілля. Багато цікавого і корисного можна почерпнути й з сайту університетського Медіацентру. Отож, активно знайомтеся та аналізуйте подану там інформацію, а в разі потреби особисту консультацію, допомогу в заповненні електронних заяв вступника можна отримати в приймальній комісії УжНУ на вул. Університетській, 14. Для зручності абітурієнтів ми створили консультаційний центр за цією адресою. Наші консультпункти працюватимуть у багатьох районних центрах Закарпаття (їхні адреси також можна буде незабаром знайти на нашому сайті). Наголошуємо, що вступники матимуть змогу подати безпосередньо в приймальній комісії як паперові 
Прес-служба УжНУ

Останні новини

Закарпаття

Україна

Світ

Всі новини »
Головний редактор - Ярослав Світлик, журналісти - Мирослава Химинець, Вікторія Лисюк, Габріелла Руденко.
© 2010-2014 «Час Закарпаття». Передрук матеріалів дозволений лише за умови гіперпосилання на chas-z.com.ua. E-mail редакції: chas.zakarp@gmail.com
Розробка сайту: Victor Papp